Épületüzemeltetői szolgáltatói kerekasztal

A szolgáltatók fóruma. A csatlakozást kérni kell, a fórumba csak valódi néven kérheti a felvételét.
FONTOS: Miután regisztrált, kérje a felvételét a Felhasználói vezérlőpulton keresztül az azonos nevű csoportba. A fórum vezetője szükség esetén felveszi Önnel a kapcsolatot.
SPAM szűrő: A fórumok szervere a leveleket, értesítéseket az info@fmguru.hu e-mail címről küldi. Ha biztos akar lenni, hogy megkapja a leveleket, javasoljuk, lépjen kapcsolatban az Ön cégének az informatikai részlegével, és kérje, hogy vegyék fel az info@fmguru.hu e-mail címet a a spam szűrőben a megbízhatók közé.

Épületüzemeltetői szolgáltatói kerekasztal

HozzászólásSzerző: Adminisztrátor » 2010.04.22. 17:41

A Magyar Ingatlanszövetség és a Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség szakmai együttműködésében és a MAISZ szervezésében vitadélutánra került sor 2010 március 25.-én a Novotel Kongresszusi Központban.
Az eddigi legátfogóbb hazai létesítménygazdálkodási szolgáltatói kerekasztal megbeszélésre mintegy 30 cég elsőszámú vezetője fogadta el a meghívást, és ült le, hogy megvitassa az ágazat legégetőbb kérdéseit.
Bérczi László, Décsi Gábor, Balog Tibor, Czerny József és Szűcs Tibor vitaindító előadásait közel négy órás –nem ritkán szenvedélyes – vita követte.
A Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetséget a teljes elnökség és több tag képviselte.
A vitadélután előadásait a mellékletek tartalmazzák.

Mit gondolnak, jutottunk elöbbre az elmúlt öt évben?
A HFMS öt éve alakult. :)

A kerekasztal és az előkészítés képeit itt nézhetik meg: http://picasaweb.google.com/hfmswebalbum
Csatolmányok
Szűcs Tibor.pdf
Moderátori vitaindító
(323.6 KiB) 1097 alkalommal.
Décsi Gábor.pdf
(485.38 KiB) 1310 alkalommal.
Czerny József_2.pdf
Öt éve már elhangzott ....
(425.39 KiB) 1442 alkalommal.
Bérczi László.pdf
Bevezető előadás
(408.42 KiB) 1223 alkalommal.
Balogh Tibor.pdf
(355.83 KiB) 1420 alkalommal.
Az Önök
Adminisztrátora
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2008.07.07. 22:48
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Épületüzemeltetői szolgáltatói kerekasztal

HozzászólásSzerző: batapeter » 2010.04.25. 20:10

Szolgáltató Kerekasztal észrevételek

Manapság az erős piaci verseny, a válság hatásai rengeteg rossz kényszerhelyzetet szülnek a létesítménygazdálkodás területén.

Úgy a szolgáltatók, mind a megrendelők gondolkodásmódját a minél alacsonyabb árfekvés határozza meg, ami egyértelműen a szolgáltatási minőség rovására megy.
A folyamatok főbb jellemzői: könnyen meg-és átalakuló, eltűnő cégek, áron aluli vállalások, kontárkodás, fekete munka, adócsalás, jogszabályismeretek hiánya, stb. >>> Eredmény: vevői elégedetlenség és a piacgazdaság tönkretétele.

Ám a különböző szakmai szervezetek (MAISZ, HFMS stb.) kidolgozott iránymutató álláspontjai próbálnak megoldást találni a helytelen szemléletmód felszámolására. A korszerű létesítménygazdálkodásnak nyugaton, északon már fejlett kultúrája van, így a britek, hollandok és az utóbbi 5 évben nagy fejlődésen átesett németek, valamint a felzárkózó osztrákok e területen már jól állnak. Az ettől keletebbre és délebbre eső zónákban azonban nehéz az áttörés (főleg a rossz beidegződések és a különböző kultúrák miatt), de az egyre fejlődő elméleti útmutatások reményt adnak arra, hogy idővel a létesítménygazdálkodási módszerek az elmaradt területeken is egyre nagyobb tért hódítsanak. Ezt a célt szentesítette és erősítette a Novotel Kongresszusi Központban legutóbb összehívott Létesítményüzemeltetői Szolgáltató Kerekasztal vitafórum.

A vitafórum kiemelte a létesítménygazdálkodás területén az egységes terminológia, a pontos szabályok, szabványok fontosságát, hogy a különböző szolgáltatási szinteket, elvárásokat globálisan mindenütt egyformán lehessen értelmezni. Szükség van továbbá a különböző érdekképviseletekre, a szakmai szervezetek és cégek összefogására, hogy véleménycserével tapasztalataikat minél szélesebb körben megosszák egymás közt. Komoly szerepet kap az innováció és elengedhetetlen a folyamatos oktatás, képzés az előrelépés érdekében.

Az elmúlt 5 év fejlődésére gondolva külön felkeltette a figyelmemet a közelmúltban megjelent MAISZ és HFMS közös kiadványa, a Banchmarking kiadvány, mely objektív képet ad az FM szolgáltatások országos szintű árairól és trendekről. Ez egy kézzel fogható fejlődés például.
Legalább ugyanilyen jelentőséggel bírnak az adatgyűjtések kapcsán összeállított ajánlások is, melyek a bérleti díjak megítélésénél nyújtanak tisztánlátást.

Az, hogy Czerny József 5 évvel ezelőtti előadása ismét elhangozhatott, az számomra annyit jelent, hogy az akkori gondolatok aktualitásai ma is érvényesek. Éppen ezért szükséges róla minél többet beszélni, hogy azok minél szélesebb körben és minél előbb a gyakorlati életben is megfoganjanak.
Avatar
batapeter
 
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2010.03.02. 23:47

Re: Épületüzemeltetői szolgáltatói kerekasztal

HozzászólásSzerző: verespeter » 2010.04.26. 20:08

Véleményem szerint Magyarországon gazdasági válság nagymértékben vissza vetette a létesítménygazdálkodás mint tevékenység fejlődését. Ami azért is rossz mert így túlsok előrelépés még nem történt. Nyugaton sokkal nagyobb a FM fejlődése.

Magyarországon a piaci árak egyre alacsonyaban tartása nagyban befolyásolja a létesitménygazdálkodás minőségét. A piaci szereplők ezt az alacsony árakat még jobban probálják lentebb kényszeríteni.

Visszont a válság az ami az FM szolgáltatásokat a fejlődés írányába viszi. A piaci szereplők egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a létesítménygazdálkodásra. Egyre fontosabb lesz majd a minőség.
Avatar
verespeter
 
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.03.02. 08:04

Re: Épületüzemeltetői szolgáltatói kerekasztal

HozzászólásSzerző: BertaZsolt » 2010.06.21. 11:57

Décsi Gábor előadásában elhangzott egy probléma :evil: :

"A beszállítók egy része (gépészeti, elektromos, tisztítás-technológiai stb.)monopolizálja a piacát, vagyis nincs lehetőség versenyhelyzetet teremteni,
2.Ez a magatartás feltehetőleg nem áll meg a GVH előtt, de ezt még senki sem „tesztelte”,
3.A beszállítói csoportok így árdiktáló és árfelhajtó helyzetben vannak,
4.Rendkívül megnehezíti a megrendelői oldal költség hatékony (egyáltalán szakmailag elfogadható árú) munkáját."

Nagyon szívesen részt vennék egy ilyen próbaperben, van valakinek olyan konkrét ügye, amit bíróság elé lehet vinni?

Berta Zsolt
BertaZsolt
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.05.21. 10:53


Vissza: Szolgáltatói kerekasztal

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron