Válság kezelés

A Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség nyilvános létesítménygazdálkodási fóruma.
A fórumok szervere a leveleket, értesítéseket az info@fmguru.hu e-mail címről küldi. Ha biztos akar lenni, hogy megkapja a leveleket, javasoljuk, lépjen kapcsolatban az Ön cégének az informatikai részlegével, és kérje, hogy vegyék fel az info@fmguru.hu e-mail címet a a spam szűrőben megbízhatók közé.

Válság kezelés

HozzászólásSzerző: Toronyi » 2009.04.10. 07:50

Tisztelt FM szakemberek, Kollegák!

Szeretnék élni a fórum adta lehetőséggel, és egy aktuális témát bedobni.

Válságkezelési metodikák az FM-en belül

Javaslom, hogy legyünk egymás segítségére, és saját, napi gyakorlatunkból, tapasztalatunkból adjunk néhány ötletet.

Az én ötleteim:
- a szerződött szolgáltatók, alvállalkozók időleges (pl. fél év), minimál költség (low cost) megállapodása,
- a működtetés, üzemeltetés költségminimumának több alternatívában való kidolgozása, úgy mint működési minimum, vagy a belső ügyfelek által elfogadható minimum (átmeneti időre, max. 1 év),
- különösebb fennakadást nem okozó szolgáltatások átmeneti szüneteltetése,
- devizaárfolyam függőség minimalizálása, célirányos beszerzéssel, árfolyam kompenzáció.

Várom mindenki kiegészítő javaslatát, és amennyiben valamelyik témával kapcsolatban komolyabb érdeklődés van, akkor annak részletesebb kifejtését szívesen megteszem, javaslom.

Válaszokat, észrevételeket várva,
Üdvözlettel:
Toronyi András
Avatar
Toronyi
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.11.17. 08:11

Re: Válság kezelés

HozzászólásSzerző: forgacslaci » 2009.04.10. 11:48

Kedves András!

Tapasztalatom szerint a versenyszektorban dolgozó multinacionális cégek a javasolt lépéseket már évekkel ezelőtt megtették.Cégemnél már több mint fél éve a törvényi minimum közelében üzemelünk.A belső ügyfelek által elvárt minimum már régóta az álom ill. a távoli remény kategóriája.
A szerződött vállalkozók évek óta a multi pökhendiségével találkoznak. "örülj hogy nekünk dolgozhatsz- beteheted a referencia listádba...."
Sajnos ilyen körülmények között a szakmai minimum , illetve a nemzetközi szolgáltatási színvonal az elérhetetlen távolba került.
Én az elmúlt közel 10 évben folyamatosan evvel a szemlélettel küzdöttem, átmeneti sikerekkel, de állandó visszarendeződési nyomással.
(Csak egy megmosolyogtató példa. negyedévenként 5 EUR irodaszer költség a FAC dept.-re lehúzva a Budget-ből )

Üdvözlettel:

Forgács László
FM
Elcoteq MO. Kft.
Avatar
forgacslaci
 
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2008.11.05. 08:41

Re: Válság kezelés

HozzászólásSzerző: Adminisztrátor » 2009.04.10. 12:49

Utólagos szíves engedelmükkel a témát áthelyeztük a nyílt fórumba.
Az Önök
Adminisztrátora
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2008.07.07. 21:48
Tartózkodási hely: Budapest


Vissza: FM Guru Fórum

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

cron