Oldal: 1 / 1

Biztonságtechnika - őrszolgálat, védelem etc.

HozzászólásElküldve: 2008.07.06. 21:02
Szerző: perge
Tisztelt Kollegák!
Itt lehetne megvitatni kinek mi a tapasztalata a fenti témában, cégek - szolgáltatások - utasítások - SLA - KPI stb.
Üdv:
Péter

Re: Biztonságtechnika - őrszolgálat, védelem etc.

HozzászólásElküldve: 2008.07.07. 14:49
Szerző: Ancsa
Kedves perge!
Egyáltalán vannak összegzett tapasztalatok ilyen SLA-ról és KPI-k ről?
Tud valaki megbízható forrásokat ajánlani, akár németül vagy angolul?
Van olyan szolgáltató, amely eleve felajánl valamilyen ellnőrzési módot?
Tud valaki szabványokról?

Előre is köszönöm, ha tudnak segíteni.
:)

Re: Biztonságtechnika - őrszolgálat, védelem etc.

HozzászólásElküldve: 2008.07.12. 11:33
Szerző: Adminisztrátor
Kedves perge, Ancsa!

Nem veszítsék kedvüket, mert nincs válasz.
Egy ilyen (szakmai) fórum felfutásához hónapok, sokszor évek kellenek.
Köszönjük, hogy az első voltak, írtak a fórumba.

Adminisztrátor

Re: Biztonságtechnika - őrszolgálat, védelem etc.

HozzászólásElküldve: 2009.02.11. 09:46
Szerző: PourT
Kedves Kollégák !

Az általam üzemeltetett irodaházakban a következő a helyzet. Örököltem egy szolgáltatót, akikkel alapvetően meg vagyok elégedve. A feladatokat, elvárásokat én határozom meg, az utasításokat én készítem, a feltételeket is nyilván én biztosítom. Az árat pedig igyekeztem nagyon szolíd szinten tartani.
Az ellenőrzés munkaidőben nyilvánvaló és adott, munkaidőn kívül viszont nagyon ad-hoc jellegű.
Láthatóan semmiféle SLA és hasonló hókusz-pókusz nem jellemzi ezt az együttműködést, azonban, ha a bérlő oldaláról panasz jelentkezik, akkor annak elég súlyos következményei vannak, persze szintén egyedi elbírálás ill. megállapodás szerint.
Jelenleg ott tartunk, hogy igen jelentősen próbáljuk az élő erőt csökkenteni ezen a területen, annak ellenére, hogy a szolgáltató véleménye szerint ez már a feladat tisztességes elláthatóságának a rovására megy. Ezek után nagyon nehéznek tartom megállapítani majd adott esetekben, hogy egy esetleges kisebb v. komolyabb esemény bekövetkeztekor ki a felelős? A megbízó, aki már szinte lehetetlen körülmények között lehetetlen elvárásokkal állt elő, és a szolgáltató a mindenáron való fennmaradás érdekében vállalta a feladatot? Vagy a szolgáltató, aki aláírta a szerződést, ahonna kezdve minden az ő felelőssége?
Nos ilyen előírások, szabványok, tudtommal szintén nincsenek, legfeljebb iránymutatások, jótanácsok. (pl. egy irodaház éjjel 1 fő portaszolgálattal ellátható-e, ha igen milyen feltételekkel, mi várható el, mi nem az őrtől?)
Tovább nem ragozom a kérdést, mivel elég nagy az érdektelenség a fórumon, de ha van partner nagyon szívesen folytatom az eszmecserét....

Re: Biztonságtechnika - őrszolgálat, védelem etc.

HozzászólásElküldve: 2009.02.13. 19:33
Szerző: forgacslaci
Kedves PourT!

Javaslom az MSZ15221-1-2 szabvány alapos áttanulmányozását, ott minden felmerült kérdésre tiszta és egyértelmű a válasz.

Üdvözlettel:
Laci

Re: Biztonságtechnika - őrszolgálat, védelem etc.

HozzászólásElküldve: 2009.02.16. 17:00
Szerző: Feketeg
Én inkább onnan közelítenék, hogy egy-egy elvárt szolgáltatásra vonatkozóan (pl. műszaki üzemeltetés / elektromos) vannak jogszabályi, biztonságtechnikai kérdések, amelyek a szolgáltatás minimális létszámára irányadóak. Ezen túlmenően azonban az elvárt szolgáltatási szint, illetőleg a munka volumene határozza meg azt, hogy ezt milyen költséggel, illetve hány fővel tudja ellátni a partner.
Mi most írtunk ki komplex üzemeltetési pályázatot (műszaki üzemeltetés, karbantartás, gondnoksági üzemeltetés, catering, illetve eseti javításokra vonatkozóan). Igaz, hogy a mi pályázatunkban az őrszolgálati tevékenység nem szerepelt, de a kiírásban a korábbiakkal ellentétben tartózkodtunk attól, hogy megmondjuk hány fővel lássa el pl. a takarítási feladatot az ajánlattevő. Ehhez az kellett, hogy nagyon részletes műszaki specifikációt kellett készítenünk, amiből a pályázók láthatták az ellátandó feladatot. Ezen túlmenően helyszíni bejárást, konzuiltációt tartottunk, illetve a műszaki specifikációval kapcsolatban minden ajánlattevővel tárgyaltunk. A szerződés tervezettel kapcsolatban ugyancsak tárgyalásokat folytattunk. Kialakult a végleges ajánlattételi felkérés és várakozásainknak megfelelően kedvezőbb ajánlatot kapotunk a korábbiaktól.
Bátorítanék tehát mindenkit, hogy pályáztasson, nézze meg mit mond a piac, a létszámok tekintetében pedig csak azt kötöm ki, hogy a vonatkozó jogszabályokat tartsa be tevékenysége ellátáse során.

Üdv.:


Fekete Gábor