Oldal: 4 / 5

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.06.21. 07:52
Szerző: Andras al-Dulaimi
Szia Gyuri!
De, kifejtette:
Elsőként a technológia hiányosságait említette, azt hogy a diódagyártásban elég nagy a toleranciasáv, ha 100db diódából 15 ugyanazokat a paramétereket hozza az már jónak számít. Következésképpen előfordulhat (és elő is fordul) olyan hogy egy LED fénycsövön belül a diódák fénykibocsátó képessége nem azonos. Ebből kifolyólag pedig 2db ugyan olyan LED cső sem létezik.
Ez egy kicsit szőrszálhasogatásnak tűnik nekem, a gyakorlatban még nem találkoztam olyan LED lámpával ahol ez zavaró vagy feltűnő lett volna.
A második a hő(in)tolerancia problémája. Ez ugyanolyan paradoxon, mint a napelemek esetében. Minél melegebb a PV panel annál kevesebb áramot temrel. Minél melegebb a LED, annál jobban csökken az élettartam és a fénykibocsátás.
Egy másik képzés kapcsán világítástechnikából írom szakdolgozatom, ő a konzulens:)
Majd beszámolok róla mire jutottunk a témában.

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.06.22. 20:38
Szerző: Török Ákos
Kérdeztem, de igazából megzavarodott az ember. Nem igazán tudott választ adni. De biztos hogy nem költség oldal.

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.06.25. 09:46
Szerző: gyorgy.simon
Köszönöm a kimerítő technikai infókat!

Szerintem biztos megtudják oldani a hiányosságait a Led-es rendszereknek, hiszen már látni néhány autót teljes led fényszóróval.
Csak hát a költségek ügye az nem mindegy!

Üdv.

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.07.10. 23:58
Szerző: HorvathZsolt
A vasút világában is napirenden van a kérdés, egy kis önreklám a februári sajtóból, direktben:

"Egymilliárd forintos vasútbiztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél – hangzott el a támogatási szerződés keddi soproni aláírásakor.

A 982,6 millió forintos, 85 százalékban uniós, a fennmaradó részben magyar kormányzati finanszírozásban megvalósuló fejlesztés eredményeként öt Győr-Moson-Sopron és három Vas megyei átkelőben szerelnek fel csapórudas félsorompót, 23 helyen jobban látható és hosszabb élettartamú LED-izzókat szerelnek a fényjelzőkbe.

Emellett olyan diagnosztikai rendszert építenek ki, amely alkalmas az átgördülő vonatok kerekeinek, csapágyainak menet közbeni ellenőrzésére, valamint annak vizsgálatára, hogy rakomány nem csúszott-e meg a szállítás során.

Kövesdi Szilárd pályavasúti üzletágvezető megjegyezte: 434,7 kilométeres hálózatukban 304 vasúti átjáró van, azaz átlagosan másfél kilométernyi szakaszra jut egy.

Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár elmondta: 2010 őszén kérte fel az ország legjobb közlekedésbiztonsági szakembereit, hogy állítsanak össze egy infrastruktúra-fejlesztési tervet, ennek első állomása a GYSEV-nél induló projekt."

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.07.11. 13:21
Szerző: Andras al-Dulaimi
Megérkezett a teszt fénycső! Rajta matrica a hőfoktartománnyal.
Zsolt, a vasúti jelzőlámpák LED-jeivel van gyakorlati tapasztalat?

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.07.11. 13:48
Szerző: Török Ákos
Zsolti, nálatok is a hőelvezetés lesz a legnagyobb kihívás a jelzőlámpáknál. Nem hiszem, hogy a meglévő foglalatba kellene rakni a LED-eket. Spécit tervezett/fejlesztett lámpatest kellene.

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.07.18. 19:16
Szerző: Andras al-Dulaimi
Ma beszerelésre került a teszt LED fénycső.
A katalógusadatokat böngészve:
GA210 LED fénycső: 88lm/W, ár 17.000Ft
T5 HI Eff. fénycső: 85lm/W , ár 1.700Ft
Hümhümm...

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.11.19. 17:33
Szerző: arepaarepa
Teszt! Fórum új verzióra frissítve!

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.11.19. 17:40
Szerző: brepabrepa
Teszt!

Re: LED-es világítás (*)

HozzászólásElküldve: 2012.12.16. 12:38
Szerző: Kovács Attila
Sziasztok!

Van műszaki infó a GE nagykanizsai és szombathelyi gyáraiban készülő LED lámpákról? Irodaterület világításához keresek megoldásokat..

Üdv,

Kovács Attila