SLAve to convention - a szabály rabjai?

A Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség nyilvános létesítménygazdálkodási fóruma.
A fórumok szervere a leveleket, értesítéseket az info@fmguru.hu e-mail címről küldi. Ha biztos akar lenni, hogy megkapja a leveleket, javasoljuk, lépjen kapcsolatban az Ön cégének az informatikai részlegével, és kérje, hogy vegyék fel az info@fmguru.hu e-mail címet a a spam szűrőben megbízhatók közé.

SLAve to convention - a szabály rabjai?

HozzászólásSzerző: Czerny » 2012.07.05. 09:51

Érdemes elolvasni:
http://everythingfacilities.blogspot.co ... _124214471
A látszattal ellentétben pont arról szól, amiről mi is beszélünk: az SLA-nak, a szolgáltatási szint megállapodásnak motiválnia kell.
Az ehhez kapcsolódó vita a LinkedIN-en:
http://www.linkedin.com/groupItem?view= ... gmp_959377
Czerny
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 2191
Csatlakozott: 2008.05.20. 19:30

Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?

HozzászólásSzerző: bordasneil » 2012.07.08. 12:10

Én is úgy gondolom, hogy akkor jó az SLA, ha motivál. Bár a valóságban még ettől messze vagyunk. Sokat kell még változni ahhoz, hogy ez elterjedjen. Miért? Erre egy korábbi megjegyzéseddel tudnék válaszolni "Az emberek mást mondanak és mást gondolnak".
bordasneil
 
Hozzászólások: 52
Csatlakozott: 2012.03.14. 09:16

Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?

HozzászólásSzerző: Andras al-Dulaimi » 2012.07.08. 17:21

Ugyan az elmúlt évekből jópárat a terjedelemben a Harry Potter köteteket is meghaladó SLA-k világában töltöttem (skandináv, német vállalati kultúra), ennek ellenére vagy éppen ezért meglep, hogy a "Milyen a jó SLA?" kérdés még mindig téma. A blogban leírtak akár axiómaként is felfoghatók. Mert végülis magát az SLA-t a szerződő felek érdekében és védelmében hozzuk létre. Sőt a partnerség egyes stációiban különféle szerepe is lehet úgy mint: tenderezéskor szűrési funkció, azaz a szolgáltatók részére előzetesen kiküldött ÁSZF és SLA tervezetek szűkítik a potenciális szerződők halmazát, hiszen van aki nem tud olyan bankgaranciát adni, nem tudja vállalni a fizetési határidőt, nem rendelkezik a szükséges eszközökkel, emberi erőforrással stb. A szerződés megkötését követően pedig a szolgáltatás "PTK"-jának tekinthető, hiszen vita esetén ez az első dokumentum amit felütünk. Tapasztalatom szerint a részletesen kidolgozott SLA puszta léte is pozitívan hat a partnerekre, mert a játékszabályokat rögzítve stabilitást és kiszámíthatóságot sugároz, és kifejez egyfajta kölcsönös tiszteletet (egy személyre szabott SLA azt jelenti hogy foglalkoztak és sokat foglalkoztak az adott üggyel, hogy a partnerség létre jöhessen). Ezen felül nyilván motiváló ha rögzítünk olyan pontokat, melyek a szolgáltatás során adódó esetleges megtakarítások elosztását, jutalmazást szabályoznak. Ezek hiánya a "megoldjuk okosba" variációk és egyéb mutyizások melegágya lehet.

A hazai elterjedés tényleg csak álom lenne?
Andras al-Dulaimi
 
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2012.03.03. 22:38

Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?

HozzászólásSzerző: Czerny » 2012.07.08. 18:51

András, ez a hozzászólás jó volt.
Czerny
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 2191
Csatlakozott: 2008.05.20. 19:30

Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?

HozzászólásSzerző: HorvathZsolt » 2012.07.10. 23:54

Nálunk az SLA 2006 ótarésze a vállalat életének. Folyamatos fejlődésen megy keresztül, egyre finomodik, és érzékelhetően egyre tudatosabban használja minkét fél.
Szemlélet formáló tényező, igazi mozgatórugó!!

Zsolt
HorvathZsolt
 
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2011.11.13. 00:30


Vissza: FM Guru Fórum

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron