Szerző: PourT » 2009.02.11. 09:46
Kedves Kollégák !
Az általam üzemeltetett irodaházakban a következő a helyzet. Örököltem egy szolgáltatót, akikkel alapvetően meg vagyok elégedve. A feladatokat, elvárásokat én határozom meg, az utasításokat én készítem, a feltételeket is nyilván én biztosítom. Az árat pedig igyekeztem nagyon szolíd szinten tartani.
Az ellenőrzés munkaidőben nyilvánvaló és adott, munkaidőn kívül viszont nagyon ad-hoc jellegű.
Láthatóan semmiféle SLA és hasonló hókusz-pókusz nem jellemzi ezt az együttműködést, azonban, ha a bérlő oldaláról panasz jelentkezik, akkor annak elég súlyos következményei vannak, persze szintén egyedi elbírálás ill. megállapodás szerint.
Jelenleg ott tartunk, hogy igen jelentősen próbáljuk az élő erőt csökkenteni ezen a területen, annak ellenére, hogy a szolgáltató véleménye szerint ez már a feladat tisztességes elláthatóságának a rovására megy. Ezek után nagyon nehéznek tartom megállapítani majd adott esetekben, hogy egy esetleges kisebb v. komolyabb esemény bekövetkeztekor ki a felelős? A megbízó, aki már szinte lehetetlen körülmények között lehetetlen elvárásokkal állt elő, és a szolgáltató a mindenáron való fennmaradás érdekében vállalta a feladatot? Vagy a szolgáltató, aki aláírta a szerződést, ahonna kezdve minden az ő felelőssége?
Nos ilyen előírások, szabványok, tudtommal szintén nincsenek, legfeljebb iránymutatások, jótanácsok. (pl. egy irodaház éjjel 1 fő portaszolgálattal ellátható-e, ha igen milyen feltételekkel, mi várható el, mi nem az őrtől?)
Tovább nem ragozom a kérdést, mivel elég nagy az érdektelenség a fórumon, de ha van partner nagyon szívesen folytatom az eszmecserét....