A cikk érthető módon és köznyelven körvonalazza ki mindhhárom szervezetet ill feladatot. Viszont a hierarchia amit említ az az én olvasatomba is az FM tevékenységet valamiféle alárendelt kapcsolatba hozza. A három tevékenységet nem piramis formában ábrázolnám, hanem folyamatábra jellegben, -mint következik az egyik a másikból. Vagy úgy mint teljes támogatással egymást kiegészítve kölcsönhatásban egymással. Az FM a PM és az AM között éles határt húztak, pedig én azt gondolom, hogy bármelyikőnk aki ebben a szakmában tevékenykedik vagy dolgozik, az kissebb- nagyobb részben kivette már a szerepét mindegyik feladatból.
Ha egy vállalaton belül a három tevékenység három különböző osztályt képez akkor én azt gondolom, hogy mindenki végzi látszólag egymástól külön-külön a munkáját, úgy hogy mindemellett szorosan egymásra vannak utalva. Akkor nem három különböző osztálynak kellene lenni, hanem egynek aki kezeli az ábrában elkülönített mindhárom tevékenységet.
Ahol én dolgozom, ott is két különálló osztály (Ingatlankezelés, és Ingatlangazdálkodás) tevékenykedik, sajnos néha úgy, hogy csak felső szinten van meg a kommunkáció. Emiatt előfordult már, hogy olyan ingatlanra fizettünk közüzemi számlákat, melyeket már néhány hónapja értékesítettünk vagy bérbeadtunk. Mindezt azért nem jutott el az információ a megfelelő helyre v személyhez.
A cikk címénél a: -"Ingatlankezelési piac: élesedő versey - Így működik ez!" felkiáltójelet szívesen lecseréltem volna én is kérdőjelre.
Amit még személy szerint kiolvasok az utolsó bekezdésből,hogy a válsággal magyarázza a PM veszteségét. De ha a PM kihagyható a szervezet működéséből, vagy beolvasztható a valamelyikbe, így a költségcsökkentések idelyén, akkor érthetjük úgy hogy az FM a szemléltetett piramis alapja?