Oldal: 1 / 2
Összefoglaló a programalkotó reggeliről (*)
Elküldve:
2011.12.13. 17:55
Szerző: Czerny
A MATISZ programalkotó reggelire hívta a létesítménygazdálkodási iparág, azon belül a tisztítás-technológia képviselőit. A 2011. december 5-i kerekasztal beszélgetésen a szakmai szervezetek mellett több mint 30 cégvezető, munkatárs képviselte a a takarító szakmát. A beszélgetés központi témája a létesítménygazdálkodási iparág kommunikációja volt, amelyről az összefoglalóban részletesen olvashatnak.
Még akár hozzá is szólhatnak
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről
Elküldve:
2011.12.15. 10:26
Szerző: Török Ákos
Sziasztok!
Az látszik, hogy van akarat a változtatásra, fejlődésre. A célok és a hogyan, már sokkal homályosabb.
Egy két gondolat:
- Sokat hallottunk a kommunikáció hiányáról és brandépítésről. Ez a kettő összefügg. Brandépítés, kommunikáció = marketing -> marketinghez pénz kell és pontosan, okosan összeállított koncepció, célok, 4P. Ha pedig egy szakma brandjét kívánják felépíteni, akkor a szakma részéről aktív, fizető cégeket kell találni. Szervezetetben, szervezetként működni. Erre szerintem nem rossz a Matisz sem. Matisz brandet is lehetne építeni. (Jelenleg Matisszal pl. baj, hogy a neten rákeresve a Magyar Tartalomipari Szövetség honlapja jött elő, hátul vannak nagyon a googleban. de ez persze részletkérdés, lehet ezen is javítani)
Szerintem:
- Szakmának kell egy közös szervezetet létrehozni, működését résztvevők finanszírozzák. Egységes fellépés, tagok céljait képviselik...
- Szakmának kell a célokat és irányt meghatározni (brandépítés, megrendelőket elérni, kiszolgálni, megismertetni a szakmával, lehetőségekkel...)
- A célok elérésének eszközeihez (pl. marketing) lehet ill. kell szakembereket bevonni
- nem általánosságban marketingelném a szakmát, hanem a szakmai szervezet brandjét építeném. Erre a finanszírozó tagok kiadványaikban tudnának hivatkozni. így egymást erősíthetné a szervezet brandje és a cégek marketingje. így ki lehet küszöbölni az "ingyenélők" hasznát, viszont a megrendelői oldal információkhoz ill. a szolgáltatókhoz el tudna jutni. Németországban is csak 11 cég támogatta a kampányt.
- Az összefoglalóban említett szaklapokra neten rákeresve egészen más dolgok jönnek elő. Nem találhatóak. Talán kevesebb, de több oldalról támogatott (net, papír, google reklám), jobban marketingelt szaklap hatásosabban eljutna az olvasóközönséghez. Szétforgácsolt próbálkozásokat látok. Egységben az erő!
Egyelőre ennyi. Üdv!
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről
Elküldve:
2011.12.15. 19:06
Szerző: Czerny
Nem csak nekünk gond a dolog, bár, ahogy mondani szokás, irigylem a gondjaikat ( A német kifejezőbb: Ihre/Eure Sorgen möchte ich haben..)
Itt van:
http://thefmnetwork.wordpress.com/2011/ ... -industry/
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről
Elküldve:
2011.12.15. 22:04
Szerző: budaiferenc
Sziasztok,
Az eseményen nem voltam jelen. Elolvasva az összefoglalót viszont szomorú lettem kicsit. Számomra nem derült ki egyértelműen, hogy mit akarnak az egybegyűltek és hogy hogyan. Vagdalkozásnak tűnt az egész, koncepció nélküli időtöltésnek.
Hangsúlyozom nem voltam ott, csak az olvasottakra hagyatkozom.
A csodát miért mástól várjuk - Németország? Példa van itt is - gondolok itt a borra és a borkúltúrára.
Nekem az egészből a szakmaiság hiányzik, a valós tudás és értékteremtés. Mire is gondolok?
Első felütések között szerepel, hogy "adjuk el" a szakmát csináljunk jó markatinget, branddeljünk. Hűha, akkor már meg is "vettem" az egészet. Leveszem a polcról az fm csomagot és otthon rájövök, hogy egy újabb felesleges dolgot etettek meg velem...
Ez a szakma, amikor nem volt még FM a neve, már akkor is a GDP X%-termelte és adott munkát cégeknek. Szerintem, innen kellene megközelíteni. Hogy az a sok régi szakma/szakterület, amiből kinőtte magát ez a támogató szakma. Most hova jutott el és mit képvisel mit akar üzenni? Mi volt a múltban az értéke, mi a jelenben és mi lesz a jövő , ahol kétség kívül szerepe van az FM-nek.
Egyből brandelni, kamarát alakítani, belépni, pénzt szerezni, nagy szavakat mondani, stb. De mit? A szakma prominensei közül ültek ott páran és ennyi tellett??!
Hol a Megrendelői oldal? Magyarország ötödik legnagyobb munkaadójánál dolgozom és nem értik mit beszélek! Amikor azt mondom FM, azt mondják: hagyd már, az karbantartás!!! Szóval először ezt kellen rendbe tenni. Ehhez viszont ez a kurzus kevés-egyenlőre. Idő kell még lesz gyümülcs.
Az árról meg annyit, hogy pont az ött ülők ölik meg a KKV szektort és solyan árképzést alakalmaznak, ami etikátlan egy részről.
Az pedig, hogy a vállalatok csak ár alapján döntenek szintén hibás lehet, de ott a beszerzésnek és a szakmaiságnak kell dominálni és ha már tender van, akkor a kiírást kell alaposan elkészíteni és kiszűrni - mert ki lehet -a nem idevalókat. Nem utólag kell tender szempontokat kreállni, hanem a tenderkiírás előtt. Nem megnyeretni kell egy céggel a bulit, hanem kiválasztani egy partnert.
Mivel takarítás volt a fő témája az összejövetelnek, írok egy példát:
Kérem mindenki menjen el a Millenárisba és menjen be a mellékhelyiségbe. Katasztrófa, lefóliázott pissoirek, kiszakadt infrás csapok, leszakdt álmennyezet, töredezett munkalap, ütött-kopott ajtó, büdös. Szolgáltatás dupla nulla. Pedig hatalmas forgalmat bonyolít és oda viszik az emberek a gyerekeiket. Marketing szempontból, viszont közép-kelet-európa legnagyobb kúltúrális parkja.
Szerintem ezen kellene változtatni, mert a marketing már így is erős!!
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről
Elküldve:
2011.12.19. 01:30
Szerző: HorvathZsolt
Sziasztok,
az eseményről készült emlékeztetőt olvasva először elbizonytalanodtam.
Szakemberek ültek össze, és különösebb eredmény nélkül ötleteltek, de mi is volt az oka az összejövetelnek, miért találkoztak, ha a végén enyivelis megelégedtek?
Próbáltam ötletelni:
Első verzió
A Matisz az MLG-re felkészülve, a szakterület ottani megjelenítését próbálta meg megtervezni ezzel a szakmai reggelijével.(erre a MATISZ honlapján ugyanezen esemény kommentjéből következtetnék csupán)
Ezért nevezték ezt programalkotásnak. Tehát nem annyira egy hosszútávú koncepció megalkotása lebegett a szemük előtt, mintsem az, hogy a konferencián/kiállításon megfelelő szinvonalú programmal állhassanak elő, és a potenciális résztvevőket be tudják szólítani.
Ehhez képest egyrészt túlteljesítettek, mert egyfajta komunikációs koncepciókeresésen keresztül többévre kiható kérdéseket boncolgattak (megjegyzem konkrét válaszok nélkül) Viszont a konferencia programjáról nem sok szó esett, úgyhogy valószínűleg az első gondolatom valóban félreértés.
Második verzió
A létesítménygazdálkodási iparág kommunikációjának súlyos kérdését kívántaák megvitatni, annak nem titkolt javítása érdekében. Ebben az esetben alulteljesített a kerekasztal beszélgetés, ami az eredményt illeti. Nem is teljesen értem, hogy miképpen bíztak a beszélgetés sikerében úgy, hogy nem határoztak meg konkrét problémákat, és célokat előzetesen, beérték azzal, hogy nagynevű szakemberek, és a szakma, valamint a kamara képviselői felvetésekkel, koncepció nélküli lehetséges kitörési pontokkal álljanak elő. Szerintem ennél már az sokkal többet ért volna, ha a jelenlegi eredményeket lajstromba veszik (MATISZ, HUFMA, BKIK, HFMS, MLG) és a szorosabb, valamint egységesebb szakmai fellépés lehetőségeiről szót ejtettek volna. Mert bár elcsépelt szavak lehetnek, de maga a jelenlét, a HFMS képzései, a MATISZ tevékenysége stb. kitartó munkával a szakterület ismertségét, elfogadottságát, és szinvonalát emeli. Egy példa: az elmúlt 10 évben láttam, hogy a Beszerzési szakterület milyen erőfeszítéseket tett/tesz annak érdekében, hogy a vállalati struktúrában és a vállalati gazdálkodásban a pozícióját erősítse! Láttam honnan indult, és ma hol tart. Több évtizedes immáron az a munka, amellyel érdekképviseletei, szakmai szervezetei, konferenciái, és egy új generációs szakembergárda kinevelése révén ma már nem nagyon kell bizonygatni a magát komolyan venni kívánó vállalatban azt, hogy a Beszerzésnek a felsővezetésben a helye. És a módszerek, a beszerzési szolgáltatást nyújtó cégek is a fejlődés közepén tartanak. És mint minden valós és mély szemléletváltozásnak ennek is időigénye volt.
Szerintem így van ez a Létesítménygazdálkodási területtel is. Képzés, szakmai szervezetek, vállalatvezetői szemléletváltozás, szakmai lapok, nemzetközi tapasztalatok, hitelesség egyaránt szükséges az előrelépéshez. Szóval egy szükséges fejlődési folyamaton mindenképpen át kell esni.
Olvasom a MATISZ honlapján, hogy 2012 a Kommunikált tartalom éve lesz. Fő feladatként a Szabványosítással. Dehát ez a munka már elkezdődött, erről hallottunk.
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről
Elküldve:
2011.12.19. 15:46
Szerző: admin
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről
Elküldve:
2011.12.20. 11:21
Szerző: Czerny
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről (*)
Elküldve:
2011.12.27. 13:53
Szerző: szabomihaly
Üdv Kollégák !
A programalkotó rendezvényen elhanzottakat ovasva megállapítható, hogy minden résztvevő változást akar a szakma elfogadottságának növelése érdekében.
Elég sajnálatos, hogy valamilyen oknál fogva a keresleti oldal képviselői nem voltak jelen.
Úgy gondolom, hogy a jövő meghatározása érdekében azokat is be kellene vonni akiknek ezt a szolgáltatást el kívánják adni mert ez a játszma is legalább két szereplős.
A gazdálkodó szervezetek a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben igyekeznek a költségeiket optimalizálni ami sok esetben a radikális csökkentést jelenti.
Ez nagymértékben az FM szolgáltatás területeit is így a tisztítási-takarítási szolgáltatást nyujtó cégeket életét is érinti.
A cégek, hogy talpon tudjanak maradni sok esetben kénytelenek számukra nem mindig előnyös kompromisszumokat vállalni. Úgy, hogy a szolgáltatás színvonala a megrendelői elégedetlenség ne nagyon változzon.
Ennek egyik gyakran alkalmazott iránya lehet a "minnél olcsóbb" munka erő alkalmazása. Ez azt jelenti, hogy a fizikai dolgozók döntő többségét a többszörösen hátrányos helyzetű rétegből igyekeznek alkalmazni akiknek a felkészültsége, a minőségi szakmai gyakorlata, munka morálja sok esetben problémás.
A magyar közgondolkodásban még mindig pejoratív értelmű a takarító, takarítónő megnevezés. Még mindig az él a köztudatban, hogy ha valaki nem jó semmire sem akkor majd elmegy takarítónak vagy takarítőnőnek.
Amikor egy egy szolgáltató cég a fent említett nehézségek megoldására valóban a kevésbé képzett és gyakorlott ,kevésbé a rendszeres munkához szokott munkaerővel igyekszik a szerződését teljesíteni akkor ez a negatív értelmezés látszik visszaigazlódni.
A rendezvényen szó volt a képzésről. A mai korszerű tisztítás technológiát csak képzett felkészült szakemberek tudják alkalmazni. Ezért szükséges a szakmában dolgozók képzése minden szinten.
Azzel lehet növelni egy szakma presztizsét, ha minnél több képzett szakembert foglalkoztat és erről a megrendelői oldallal is folyamatosan kap információt.
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről (*)
Elküldve:
2012.01.10. 10:28
Szerző: Hanák Balázs
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Elolvasva az összefoglalót, a hozzászólásokat a létesítménygazdálkodással foglalkozó vállalatok vezetőinek javaslatait nem látom, hogy hogyan lehetne a cégvezetők felé eljuttatni, hogy miről is szól ez a szolgáltatási terület. Mivel a szabványban az szerepel, hogy a szervezet stratégiájának figyelembe vételével kell a munkahely és a munkavégzés szükségleteihez kapcsolódó belső szolgáltatásokat keresleti, kínálati oldalon menedzselni. Azt kell eljuttatni a felső vezetéshez, hogy nem csak takarításról és ha esik a hó annak eltüntetéséről szól, hanem igenis a vállalati stratégiához nélkülözhetetlen szolgáltatásról van szó. A megoldást az jelenthetné, ha a felsővezetői képzésben hasonló súlyozással vennék figyelembe a létesítménygazdálkodást mint például a munka-tűzvévédelmet, jogot, beszerzést, logisztikai képzést, akár egy-egy félévet is szentelve neki az oktatási tematikákban.
A létesítménygazdálkodás stratégiai modellje tökéletesen tükrözi, hogy hogyan is kell(ene) működnie minden egyes vállalatnál a létesítménygazdálkodásnak, vagyis kereslet kínálat oldalú megközelítéssel lehet és kell kialakítani a célokat minden szinten (stratégiai, taktikai, operatív), mindegy, hogy külső vagy belső az adott szolgáltatás.
Re: Összefoglaló a programalkotó reggeliről (*)
Elküldve:
2012.01.10. 11:39
Szerző: LaszloDeli
Kedves Kollegák !
Nagyon jó kezdeményezésnek tartom a MATISZ szervezésében összehívott reggeli probléma megoldást, de véleményem szerint az ilyen jellegű megbeszélést workshop szintre emeltem volna. Hiányoltam hogy a megrendelő oldal nem vett részt a rendezvényen.
A rendezvény résztvevőinél ( gyanitom) még senki sem végzett ügyfél elégedettségi felmérést, mely nem csak a problémák jelzésre és a szolgáltatási szintek mérésére szolgálna, ha nem nézzük a jobbik oldalát hogy reklám (ingyen reklám, a rosz szolgáltatási szint is lehet jó reklám) innen szép javulni. A megrendelők nagy része nincs tisztában azzal hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe az Fm területről. Ezeket be kell mutatni ez a felmérés egy jó forum lehet.
Az ilyen jellgű tapasztalatokat, eredményeket kellene közös kiadványokban publikálni egy új FM szervezet képviseletén keresztül,( MLG konferencia erre volt a legalkalmasabb, csak kevés résztvevőhöz jutott el) és ejuttani a potenciális megrendelők felé.
Igen szükség van a külföldi példákra is, de kultúrális különbségek miatt hazánkban elég nehéz életszerű helyzetek produkálni és alkalmazni a külföldi gyakorlati eredményeket.
Az elégtelen kommunkiáció következő nagy hibája hogy a KKV ezeken a szakmai forumokon egyáltalán vagy nagyon kis létszámmal képviselteti magát.
Kérdésem MIÉRT?
1. Az elküldött hírlevélhez van használható cím lista?
2.Miért nincs központi adatbázis ahova a szakma szabadon ( KKV) be tudna regisztrálni
3.Elgondolkotató az hogy a szakmai anyagok fizetősek vagy ingyenesk legyenek a szakma számára
4. Megrendelői oldalt természetesen díjmentesen illene tájékoztatni, minél szélesebb körben akár havi hírlevelek formájában.
Nos röviden lenne még néhány gondolat melyet leírhatnék de Budai Feri már ezt korábban megtette.
Marketingeljük a megrendelői oldalt...erősebben.