SLAve to convention - a szabály rabjai?
Elküldve:
2012.07.05. 09:51
Szerző: Czerny
Érdemes elolvasni:
http://everythingfacilities.blogspot.co ... _124214471A látszattal ellentétben pont arról szól, amiről mi is beszélünk: az SLA-nak, a szolgáltatási szint megállapodásnak motiválnia kell.
Az ehhez kapcsolódó vita a LinkedIN-en:
http://www.linkedin.com/groupItem?view= ... gmp_959377
Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?
Elküldve:
2012.07.08. 12:10
Szerző: bordasneil
Én is úgy gondolom, hogy akkor jó az SLA, ha motivál. Bár a valóságban még ettől messze vagyunk. Sokat kell még változni ahhoz, hogy ez elterjedjen. Miért? Erre egy korábbi megjegyzéseddel tudnék válaszolni "Az emberek mást mondanak és mást gondolnak".
Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?
Elküldve:
2012.07.08. 17:21
Szerző: Andras al-Dulaimi
Ugyan az elmúlt évekből jópárat a terjedelemben a Harry Potter köteteket is meghaladó SLA-k világában töltöttem (skandináv, német vállalati kultúra), ennek ellenére vagy éppen ezért meglep, hogy a "Milyen a jó SLA?" kérdés még mindig téma. A blogban leírtak akár axiómaként is felfoghatók. Mert végülis magát az SLA-t a szerződő felek érdekében és védelmében hozzuk létre. Sőt a partnerség egyes stációiban különféle szerepe is lehet úgy mint: tenderezéskor szűrési funkció, azaz a szolgáltatók részére előzetesen kiküldött ÁSZF és SLA tervezetek szűkítik a potenciális szerződők halmazát, hiszen van aki nem tud olyan bankgaranciát adni, nem tudja vállalni a fizetési határidőt, nem rendelkezik a szükséges eszközökkel, emberi erőforrással stb. A szerződés megkötését követően pedig a szolgáltatás "PTK"-jának tekinthető, hiszen vita esetén ez az első dokumentum amit felütünk. Tapasztalatom szerint a részletesen kidolgozott SLA puszta léte is pozitívan hat a partnerekre, mert a játékszabályokat rögzítve stabilitást és kiszámíthatóságot sugároz, és kifejez egyfajta kölcsönös tiszteletet (egy személyre szabott SLA azt jelenti hogy foglalkoztak és sokat foglalkoztak az adott üggyel, hogy a partnerség létre jöhessen). Ezen felül nyilván motiváló ha rögzítünk olyan pontokat, melyek a szolgáltatás során adódó esetleges megtakarítások elosztását, jutalmazást szabályoznak. Ezek hiánya a "megoldjuk okosba" variációk és egyéb mutyizások melegágya lehet.
A hazai elterjedés tényleg csak álom lenne?
Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?
Elküldve:
2012.07.08. 18:51
Szerző: Czerny
András, ez a hozzászólás jó volt.
Re: SLAve to convention - a szabály rabjai?
Elküldve:
2012.07.10. 23:54
Szerző: HorvathZsolt
Nálunk az SLA 2006 ótarésze a vállalat életének. Folyamatos fejlődésen megy keresztül, egyre finomodik, és érzékelhetően egyre tudatosabban használja minkét fél.
Szemlélet formáló tényező, igazi mozgatórugó!!
Zsolt