Szerző: forgacslaci » 2010.07.23. 18:42
Tisztelt Kollegák!
Mivel nem az alumni fórumban jelent meg a téma, néhány észrevételt tennék.
Azért mielőtt belemennék részleteiben a tender kiírásba, nézzük csak miről van szó.
30.000 m2 épületkarbantartás 8 helyszínen 24 hónapig, irányár 36 M Ft.Ez havi 1,2 M Ft. tervezett karbantartási költség. A kiírás kizárólag egy számra- a vállalkozó által megajánlott rezsióradíjra vonatkozik. Azért ha belegondolunk a 8 különböző telephelyen felmerülhető problémákra, a kiszállásokra, egyéb költségekre,akkor becsülhetően ez az összeg jelentősen nagyobb lehet a ciklus végére, avagy az épületek állagromlása szemmel látható lesz.
A kiírást olvasgatva elkezdtem összeírni a gondolataimat, de mindig oda jutottam, hogy a kiírás legnagyobb problémája az hogy nem életszerű. Aki készítette alapvető fogalmi gondokkal küzd. Keveri az építőipari beruházás, ill. az épületkarbantartó szolgáltatás fogalmát. Stb.
Olyan dolgokat ír elő , melyek nem szükségesek.(sőt ha jogszabályba nem is , de a józan üzleti gondolkodásba mindenképp ütköznek. )
Elképzelem, ahogy a tenderkiíró sorba állítja a dolgozókat ellenőrzi a személyi igazolványokat, a tapasztalatok meglétét, a mérnököknél a diplomát, ill. a további előírt szakképzettséget. Esetleg a körmök tisztaságát, fehérneműt stb. No meg a tapétázóasztal meglétét, és a min. 8 db. Teddy henger csapágyait .
A 20. oldalon kezdődik egy táblázat, ahol a kiíró megbecsli a 8 telephely várható munkáit az elkövetkezendő két évben. Hát ez több mint vicces.
Ugyanakkor nem olvasok sem normatáblázatról, sem anyagbeszerzésről. Mi alapján fog a vállalkozó számlázni. Bemondásra, vagy „istibizire”. Milyen anyagot épít be, ki és hol szerzi be, hogy számolják el?. Végeláthatatlan probléma látszik.
Egyetlen cél lebeghet a vállalkozó előtt, jogviszonyba kerülni, majd a szerződés alapján apait anyait leszámlázni. Hogy mennyi lesz a végösszeg? Jó kérdés!
A havi kb 1,2 M Ft-összegről: Ez a legalacsonyabb bérköltségeket is figyelembe véve max 4-6 ember foglalkoztastását teszi lehetővé. Tapasztalatom szerint az irodaépületek vizes helyiségeit , valamint az elektromos kapcsoló tereket naponta ellenőrizni kell, ugyanis a naponta feltárt vízveszteségek kijavítása , illetve az elektromos rendellenességek időbeni feltárása bőven fedezi a ráfordított energiát. Mivel munkavédelmi okokból két fő kell a körbejáráshoz, egy szerelőpár a 8 telephelyet kiszállásokkal együtt ….. Nem folytatom.
Néhány formai hiba: cím épületkarbantartási munkák,4. oldal –építési beruházásról szól.helyesen szolgáltatás. Az alkalmassági kritériumoknál is keveri a két dolgot 3 műszaki ellenőrt köt ki. Logikusan a műszaki ellenőrt a megbízó foglalkoztatja az alvállalkozói munka ellenőrzésére, épületkarbantartási szolgáltatások esetén a vállalkozónak nem szükséges vizsgázott műszaki ellenőrt alkalmaznia.
Ki, hogyan ellenőrzi a minőséget, a teljesítést, a gazdaságosságot stb. ??? Hogy lehet garanciát érvényesíteni, Mi a kötbér alapja? Ezer meg ezer kérdés!
A vállalkozó 1,5 M ft (az első naptól). garanciális biztosítékot köteles nyújtani. ?????
De szerepel máshol 3 M valamint 10 M ft is. Nem folytatom.
Elnézést ha kicsit csapongó voltam, de az eltöltött kb egy óra is sok egy ilyen minőségű anyag értékeléséhez. De ebben a hőségben a hűvös szobában egy hideg kóla mellett ennyit megért.
Összességében rengeteg munka van a kiírásban, ugyanakkor igen sok pontatlanság, valamint szakmai baki tarkítja az anyagot. Szerencsére nem kötődött szerződés.
De ki gondozza azóta ezeket az épületeket?
Üdvözlettel:
forgacslaci