Szerző: Andras al-Dulaimi » 2012.07.08. 17:21
Ugyan az elmúlt évekből jópárat a terjedelemben a Harry Potter köteteket is meghaladó SLA-k világában töltöttem (skandináv, német vállalati kultúra), ennek ellenére vagy éppen ezért meglep, hogy a "Milyen a jó SLA?" kérdés még mindig téma. A blogban leírtak akár axiómaként is felfoghatók. Mert végülis magát az SLA-t a szerződő felek érdekében és védelmében hozzuk létre. Sőt a partnerség egyes stációiban különféle szerepe is lehet úgy mint: tenderezéskor szűrési funkció, azaz a szolgáltatók részére előzetesen kiküldött ÁSZF és SLA tervezetek szűkítik a potenciális szerződők halmazát, hiszen van aki nem tud olyan bankgaranciát adni, nem tudja vállalni a fizetési határidőt, nem rendelkezik a szükséges eszközökkel, emberi erőforrással stb. A szerződés megkötését követően pedig a szolgáltatás "PTK"-jának tekinthető, hiszen vita esetén ez az első dokumentum amit felütünk. Tapasztalatom szerint a részletesen kidolgozott SLA puszta léte is pozitívan hat a partnerekre, mert a játékszabályokat rögzítve stabilitást és kiszámíthatóságot sugároz, és kifejez egyfajta kölcsönös tiszteletet (egy személyre szabott SLA azt jelenti hogy foglalkoztak és sokat foglalkoztak az adott üggyel, hogy a partnerség létre jöhessen). Ezen felül nyilván motiváló ha rögzítünk olyan pontokat, melyek a szolgáltatás során adódó esetleges megtakarítások elosztását, jutalmazást szabályoznak. Ezek hiánya a "megoldjuk okosba" variációk és egyéb mutyizások melegágya lehet.
A hazai elterjedés tényleg csak álom lenne?